x0x0

May 15, 2011

ya ALLAH, andai matrik yg terbaik




assalamualaikum.. ;)

i'm just a girl yang baru nak mengorak JOURNEY LIFE yang masih panjang. so, pasti nye aku dah buat banyak kesalahan sepanjang 18 tahun nie semate2x tok dapat kepuasan.. obviously, SPM aku.. ohh,, aku xkisah ape jua results aku. as long as there's a way for me to hurmmmm be a WONDERFUL ONE... so, i don't even care,, walau mane pelosok pun aku gi!!..

aku dapat 2 tawaran, MATRIK and UiTM (public admin).. sebenar nyer 3, UniKL,, buat engineering, tapi aku tolak dah.. bengong kan.. tapi yeah,, aku xlayak nak amik jurusan undang2x hanya kerana ENGLISH aku yang terpesong disaat akhir.. (aq gune sastera english kot time EXAM.).. tapi x pe.. aku x kisah cuz ade satu quotation yg aku pegang..

" bile TUHAN menutup satu pintu untuk kita, sebenarnya TUHAN tlah menyediakan 2 pintu lain untuk kita.. hanya kita yang perlu mencari nya dengan sedikit USAHA."

so, aku pikir2x lama2x,, then aku tau jalan terakhir yang SEMUA UMAT ISLAM pegang.. ISTIKHARAH.. aku tau, ALLAH akan bagi aku jalan yg terbaik bagi 2 jalan yg aku temui...
dulu,, aku same2x jalan gi skola dengan membe2x aku.. blaja dalam klass yg same, cikgu yg same, subek yg same, homework yg same, gelak same2x, kene marah pon sesame.. tapi skunk, aku ngan die dah sampai penghujung bagi 2 jalan.. macam dalam poem, " the roads not been taken."..

jalan yg bakal buatkan aku ngan mereke berbeza, blaja cara yg berbeza, cikgu yg lain, suasana yg lain, dresscode yg lain, homework yg jauhhhhhhh berbeza.. andai kate, pilihan aku nak ke MATRIK nie adelah yang terbaik,then i'll do..

mungkin LAW bukanlah yang sesuai tok aku even mulut aku nie kadang2x cam gampang.. percaturan life aku yang indah ni napak nyer x diberi keizinan oleh-NYA untuk ke arah itu.. mane lah tau, kot2x matrik yang bukak minat aku nak jadik something yang aku pernah tolak bulat2x dulu.. sape yang tau kan kan..

mungkin pasni LIFE aku jadi semakin menarik.. sape yang tau kann.. mungkin pasni, aku kene pakai spek tebal OLD SKUL.. sape yg dapat agak kan.. MUNGKIN, pasni kau jumpe aku dengan pakai kot labuh warne putih ade stateskop kat leher sambil bawak board jala2x dalam hospital PANTAI.. mana lah tau kan..

okay,, papehal pon aku dah suku jalan beli barang matrik.. lantak kau org le nak kate matrik tu susah.. tapi memang susah pon cuz mane ade yang senang dalam life nie nak berjaye kan kan..

pirahhhhhh~~

:. aku dan quote memang BFF.:

No comments: