x0x0

Jan 14, 2012

MUET

assalamualaikum,, dah lame x hupdate blog nie al-maklumlaa,, a bit miserable these past weeks..,, soi got my MUET result on thursday,, and praised him more,, got a better result.. HAHA..

punye lah cuak hari khamis tu, datang je klass,, classmates sume dok tny,, " pikah,, brape???".. aku celik je mate pagi2x,, roomates plak citer pasal dak budak wing yang dok strive 2 laa 3 laa.. and bie aku dengar rumet aku yg chinese dapat band 4,, aku pun rase macam,, " kalau die band 4,, aku nie ntah brape laa.. al maklum laaa,, mase speaking,, aku x speak.."

bile klass dah 30 minit berlalu,, then my senior offered me, to check my result via her phone cuz, i told them mine was run out credit... in counting 10 sec, 15888 replied.. hati aku gundah gulana,, and,, saw the result,, i was like,, ALHAMDULILLAH..

" aku dapat band 4,, and what yang appeared kat kpale aku adelah,, ENGLISH aku xde lah teruk sangat,, see,, aku dah buktikan mase MUET,, mungkin result SPM tu sebagai sebab je tok aku teruskan life aku kat matrik."

what my seniors said was,,
"pikah,, law lah pas nie,, nanti akak nak cerai,, akq carik pikah je r..",," lepas nie,, nak jumpe kau,, kat court je arr..",, " pikah,, ape lagi TESL arr..."

actually,, memang nak amek LAW mase lepas SPM hari tu,, but,, no luck.. and as for me,, if aku dah try once,, and x dapat,, aku assume,, tu bukan rezeki aku.. tapi tengok lah dulu,, kot2x aku terbukak hati nak buat LAW tp,, aku lebih berminat either SAINS FIZIK or ENGINEERING..

biler abis matrik bulan 4 nie,, and result kluar bulan 5,, aku nak pastikan aku dapat senyum dengan lebar untuk buat pilih course for degree,, sebab aku pernah down once,, and i never let that happens again,, INSYALLAH..

perasaan tu kau xkan tau until kau kena sendiri,, korang xtau macam mane hati aku sedih giler mase tengok result english aku B mase SPM and give me no choice to pilih2x course.. korang xtau macam mane aku hampe,, bile result aku x bape nak cantik as yours mase SPM,,

so,, in this time,, if i get better result than yours,, bear in ur mind,, aku dah rase sakit dulu,, dan TUHAN tu adil,, jangn pernah pertikaikan kenape aku dapat result baik siket dari kau,,padahal aku macm x blaja je korang tengok.. kau kene paham,, korang tengok ape yg korang nmpak je,, yg korang x nampak,, korang xtau.. aku kenal diri aku dah 18 tahun,, sebelum aku blaja ape itu ilmu,, aku blaja diri aku sendiri.


No comments: