x0x0

Feb 12, 2013

Water World ;)

Assalamualaikum.




As usual, a last minutes plans will always InsyaAllah smoothly going. And this time, pakat jumpa classmates matrix yang dah lama x jumpe.. 9 bulan. Chat yang kadang2x. telefon lagi lah x. but one thing, the comitment. ;). Nadine and Masyi. 2 Individu yang selalu dengan aku selain kak fizah, kak tiqa, marina, zidah. kalau dak

Nadine tu dari sem 1 bawak sampai sem 2, segala group project dia, mesti partner dengan aku, and dia antara member terawal aku kat S22T5 selain Mai and Zidah.. =)

Masyi, best and outgoing. penat sebenarnya nak layan kerenah die. Satu grup math dengan aku, and sem 2 die tunjuk belang, habis semua aktiviti kolej die nak join die mesti tarik aku.

Mase buat promotion untuk English pon, die tarik aku ngn nadine, punyai idea gila, kitorang bersengkang mata nak siapkan model rumah, siap dengan pokok2x disekeliling dan swimming pool bukak tutup atas ade gelanggang. Sungguh elegance daya pemikiran, tu yang sakit sikit bile nak convert ke reality. tapi digagahkan jugak. merentas benua aku A2-B3. bertapa pagi petang siang malam kat bilik orang, balik bilik pukul 2 pagi sensorang. oh seram.

Masa explorace prd pon sama, tau2x je aku dapat mesej; "pikah, esok bayar rm2, aku dah masukkan nama kau dalam team explorace ari sabtu." dan waktu tu hari khamis malam. Takkan nak reject. and another project. buat montaj, 1 hari sebelum due date, buat keje gila kata nak join.. yang tu memang aku surrender lah. Nadine je yang terpaksa sebab duduk satu floor dengan masyi. tapi aku pinjamkan dorang laa all the devices, software, jadik kamera man, bagi idea yang paling penting, korbankan tidur hari jumaat untuk bagi moral support. Well, usaha satu hari dorang kira berhasil, even tak masuk final, dorang masuk semi kot. top 10 gitu.

They cheer my life back then in matrix ;)

Back to the story, met these 2 insan lepas pakat last minutes, nadine turun dari seremban naik bas kol 730. 850 sampai mc. aku 850 baru nak gerak dari rumah. sampai sana tengok masyi dah ade, so tunggu ezy sampai kol 12, die ade practical, so in between that, pegi reround tesco dulu. pukul 12 ezy amek kat tesco, terus ke AFAMOSA WATER WORLD. *throw back childhood memoriesss, pheewwhhh*. so around 1, sampai Water World, solat dulu ape2x hal. Then barulah kami bermanja2 dengan air.. HAHHAHAHA


Well,, nie den nak koba nih, kalau ekau lalu dokek highway nu haa daie solatan tanah air ko utaro, bilo dah dokek2x melaka- tampin tu, ce korang pandang kanan. Haaa, nompak x gelungsur yang kemaut nu haa tinggi dio.. hahhahaa.. ehemm,, setelah bertahun, akhirnya. dapat jugak aku merasa naik.. al-maklum lah mase pegi dulu, macam2x laa rules die, xx cukup ketinggian laa, pakaian x sesuai laa, ape lahh.. akan tetapi,, after almost 10years.. hahaha,, HAJAT TERTUNAI!!!!!!!!!!!!!!

=D
here the pictures, Not many as it should but yeah, that's kinda memory too!! =p


B32A: They were floormates back then, me? haha not even.


masyi, qila, ezy and me



NurFitri's duckface. hahhaa
childish enough?

spontaneous Nadine.


Cool, Masyi, and Nad Gojes

 Masa first project with nad dalam kelas BI, kitorang kene buat ayat yang simple but nice. so, part then nad, ade kak tiqa sekali dalam grup tu. Then, class at 3.. Mase rehat pukul 1, aku x makan untuk siapkan the project and then i usd to write their names in err informal way i guess.. as for Nad, I put, Nad Gojes and for Kak Tiqa, I put Baby tiqa. By the end of our presentation, Ms Umi asked, who are those names refer to.. HHAHA.. and Name tu lekat kat dorang. Bile cakap Nad, Ms x kenal, kalau sebut Gojes,, Ms automatically ingat. So do Kak Tiqa.. Me?? shuhhhhhh. ;p

Time flies, but the memory remain. Sometimes, when I think I should comeback to somewhere,well,, I just need to be there. Tak kira lah ASAP or not but I must be there,, to let me think, who am I used to back then. If I changed? Did I do that drastically? If yes, on what way, which path and for most, WHY? *smile*.


15 years apart. Did I change much? Inner.


No comments: