x0x0

Apr 15, 2021

ZOO MELAKA

 Assalamualaikum

Tahun 2021 aku berazam sama jugak macam tahun sebelum sebelum ni, nak bagi perhatian lebih dekat  blog ni, sesaja nak buat kenangan.

So last weekend, ,aku decide nak pegi zoo melaka atas sebab utama sebenarnya nak bagi dak seth tengok binatang in real life, asyik manjang tengok dalam buku, sampai bila nak pandai. Hahahhahahhaa

3 Perenggan atas ni aku stop tulis and lepas sebulan baru aku sambung. Kah kah kah. Anywayyyyyyyyyyyyyy, few things yang korang perlu tau pasal zoo melaka adalah, dia wayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy better than zoo negara. Ok now harga tiket. ni aku amik directly from zoo melaka punya website,boleh pegi usha.Tapi aku bagitau awal-awal, website dia buruk.

BTW ,aku ada masalah pasal gambar ni, sebab dia x centre. so aku geram dengan designer website dia yang bongok tak reti double check keje bagi helok ke,budak intern ke ape yang buat natang ni. 

Untuk anak melaka, means untuk IC 04. dapat 10% off kalau beli kat kaunter. tapi kalau beli online akan dapat 30% off. Tak kira lah IC tengah kau apa. And tiket tram ada gak,kau kena beli kat kaunter, aku xnak naik tram sebab nak suruh anak aku berlari dalam tu.

Zoo Melaka got new attraction centre, Dinosaur Land or whatever the name. Masuk masuk je before kau penat jalan,kau dah jumpa dah tempat ni. Aku tak sure whether dia akan ada extra tiket masuk in the future or not tp setakat haritu aku pegi takde extra charge. Korang tau macam kes panda dekat zoo negara tu kalau kau nak tengok 2 ekor makhluk tu kau kena bayar extra. Its nice , besar, tp dino dia mungkin life size bukan kecik kecik dia buat. Dia ada bridge untuk jalan, long story short, dia besar and puas gak nak hambat anak aku.



Most of the pitstop haiwan memang ada sediakan makanan for free utk bagi dekat haiwan haiwan. So boleh je bagi tapi ada certain haiwan yang kau kena beli. Macam gajah, rabbit, dekat kuda ni kalau nak naik dia kena bayar gak. RM 10 dewasa,RM5 budak untuk satu round xsilap. Bagi aku macam tak worth it tapi sebab nak bagi experience je dekat dak seth sooooooooooooooooooooooooo bayar je lah.





Masa aku pegi, rumah reptiles tutup so aku frust sebab well tu part paling best kalau pegi any zoo/safari. So anyway, basically, secara overall zoo melaka is in perfect size if u have kids around 2 years old untuk biar diorang get around,lari-lari. But make sure bawak babysitter yang fit untuk kejar, macam aku, aku angkut dak jihah, dia ni kena tinggal laki dia gi keje,bawak pi zoo, hambat dak seth.

Seth pegi ni dia cranky sikit malas berjalan, dia buat lembik badan dia tak nak jalan mintak kena dukung. Puas gak lah nak dukung dia,  berat dia dah lebih seguni beras kau rasa cemana. At least aku ada extra set of hand utk tolong angkat dia. Lewls. 

Ohhhohhh, and make sureeeeeeeeeeee, bawak airrrrrrrr!!!!!!!! and and  if korang tengah planning your vacation, this whole zoo tour with 1 kid could takes up to 2-3 hours max. 

So thats it. Tamat 1 entry.
Semoga pikah itiqamah tulis blog atleast once a month. AT leasttttttttttttttttttttttttttt!!!!! kbai


No comments: